Tidligere elever, som har deltaget i Junioringeniør-forløbet, siger blandt andet:
”Det hardcore var også en del af det fede, fordi man bliver udfordret. I skolen skal alle være med, så er der en, der ikke forstår det, skal resten af klassen vente en halv time. På DTU har man ansvar, det er et andet miljø hvor man ikke er elev men studerende. Her er det ens eget ansvar at følge med, er der noget man ikke forstår, må man spørge i pausen."
”Jeg synes, at hjælpen var helt fantastisk! De voksne var virkelig gode til at hjælpe os. Jeg var dog meget overrasket over, hvor meget man var på computeren og hvor lidt man var i værkstederne.”
”Det var flere tidspunkter, hvor man var et stort spørgsmålstegn. Der var værktøjer i solid works, som jeg slet ikke forstod, men når de voksne var der, var det meget nemmere.”
”Jeg er blevet meget bedre til modellering. Når man har en idé, skal man få andre til at være med på den. Jeg har også skulle arbejde sammen med en anden, og det var en udfordring at samarbejde om en idé!”
”Der var en på vores hold der havde brugt så meget tid på det, han havde brugt alle maskiner, og nærmest boet på skolen! Han var studerende og havde adgang til værkstederne. Det var vildt, hvor langt man kan komme med ideer!”
”Da jeg startede med at skulle lave min højtaler, var jeg lige lidt for ambitiøs, fordi jeg tænkte, at jeg havde alle muligheder med værksteder osv. Men jeg havde ikke tid til det, så jeg måtte finde på en anden idé.”